Ποιοι Είμαστε
Αγαπητοί φίλοι και συνάδελφοι,
Η Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση είναι Σύλλογος που ιδρύθηκε το 1992. Σύμφωνα με το καταστατικό του στοχεύει στην ανάπτυξη του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) με:
- ενίσχυση των σχολικών προγραμμάτων Π.Ε.
- προώθηση της επιμόρφωσης με σεμινάρια και ημερίδες
- υποστήριξη του θεσμού των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ)
- παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού
- προώθηση της έρευνας
- ανάπτυξη συνεργασιών με κυβερνητικούς φορείς και Μ.Κ.Ο.
- διαμόρφωση επικοινωνιακού πλαισίου για τα μέλη
- έκδοση περιοδικού
- πραγματοποίηση εξορμήσεων περιβαλλοντικού περιεχομένου και κοινωνικών εκδηλώσεων
- ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών
- προώθηση του διαλόγου με το Υπουργείο Παιδείας
Μέλη της Ένωσης μπορούν να είναι εκπαιδευτικοί των 3 βαθμίδων (Α/θμιας, Β/θμιας, Γ/θμιας Εκπαίδευσης) και ερευνητές επιστημονικών ιδρυμάτων.
Η Ένωση έχει Παραρτήματα σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας και 8-μελές κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο. Κάθε Παράρτημα έχει τη δική του Διοικούσα Επιτροπή και Ταμείο. Έδρα της Ένωσης είναι η Αργυρούπολη (Αργοναυτών 34, Τ.Κ. 16451). Οι εκλογές των οργάνων γίνονται κάθε δύο χρόνια σε Γενικές Συνελεύσεις στις οποίες επιτρέπεται και ταχυδρομική ψηφοφορία για όσα μέλη αδυνατούν να παρευρεθούν.
Οι εγγραφές των μελών γίνονται στα Παραρτήματα της Ένωσης με συμπλήρωση σχετικού εντύπου. Η ετήσια συνδρομή είναι 10 Ευρώ.
Μέχρι σήμερα, η Ένωση εκδίδει κάθε τρίμηνο το Ηλεκτρονικό Περιοδικό «για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» Όλα τα μέλη μπορούν να στείλουν άρθρα και εργασίες για δημοσίευση στη συντακτική επιτροπή του περιοδικού που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη.
Η ΠΕΕΚΠΕ έχει διοργανώσει 7 Πανελλήνια Συνέδρια με μεγάλη συμμετοχή (πάντα πάνω από 500 άτομα):
– στη Γλυφάδα το 1999 με θέμα την αξιολόγηση του θεσμού
– στη Χαλκιδική το 2004 με θέμα: «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Συνεργασία με τις τοπικές κοινωνίες – Βιώσιμη Ανάπτυξη»
– στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το 2007 με θέμα: «Εκπαίδευση για την Αειφορία και την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Κοινωνία – Οικονομία – Περιβάλλον -Πολιτισμός»
– στο Ναύπλιο το 2008 με θέμα: Προς την Αειφόρο Ανάπτυξη «Φυσικοί πόροι Κοινωνία Περιβαλλοντική Εκπαίδευση»
– στα Ιωάννινα το 2010 με θέμα: «Το Σταυροδρόμι της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη»
– στη Θεσσαλονίκη το 2012 με θέμα: «Η Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα»
– στο Βόλο το 2015 με θέμα: “Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Εκπαίδευση για την Αειφορία: αλλάζοντας στάσεις και συμπεριφορές μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα, έρευνα, σχολικά δίκτυα, δράσεις και δραστηριότητες στην Ελλάδα”.
Η ΠΕΕΚΠΕ έχει διοργανώσει σε συνεργασία με ΚΠΕ σε όλη τη χώρα 20 θερινά σχολεία Π.Ε. 3-5 ημερών με δωρεάν διαμονή και διατροφή για τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν.
Κάθε χρόνο πραγματοποιείται συνάντηση εργασίας και διαλόγου αντιπροσώπων των Παραρτημάτων απ’ όλη τη χώρα με το κεντρικό Δ.Σ.
Η ΠΕΕΚΠΕ συμμετείχε σε αρκετά διεθνή προγράμματα και πραγματοποίησε διεθνή σεμινάρια στην Αθήνα. Ήταν συνδιοργανώτρια της Παγκόσμιας Διάσκεψης της UNESCO για την Εκπαίδευση για την Αειφορία που έγινε στη Θεσσαλονίκη το 1997.
Ο διάλογος με το Υπουργείο Παιδείας είχε σημαντικά αποτελέσματα όπως:
– η χρηματοδότηση σχολικών προγραμμάτων Π.Ε. από το 2ο ΕΠΕΑΕΚ με διαχειριστή το Πανεπιστήμιο Αιγαίου από το 2002 μέχρι το 2006
– η ενίσχυση του θεσμού των Υπευθύνων Π.Ε. με το διπλασιασμό τους στις Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αθηνών, Πειραιώς, Ανατολικής και Δυτικής Αττικής, Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Κυκλάδων και Δωδεκανήσου
– η ίδρυση ΚΠΕ στη νησιωτική Ελλάδα
– η συμμετοχή στο πρόγραμμα «Καλλιστώ» κ.ά.
Το Παράρτημα Αττικής είναι το αρχαιότερο στη χώρα και πάντα έχει μεγάλο αριθμό μελών που διαχρονικά κυμάνθηκε από 20 έως 1000. Το 2018 έχει περί τα 150 ενεργά μέλη. Στις δράσεις του περιλαμβάνονται:
– ημερίδες και σεμινάρια
– προγράμματα σε σχολεία
– εκπαιδευτικό υλικό
– εκδρομές περιβαλλοντικού χαρακτήρα
– συνεστιάσεις
– κινηματογραφικές προβολές
– έκδοση του φυλλαδίου «Ακρως ΕκπαιδευτΟΙΚΟ»
– συνεργασίες με Τοπική Αυτοδιοίκηση, ΑΕΙ και άλλα επιστημονικά ιδρύματα, Συλλόγους και ΜΚΟ
– διάλογος με όργανα Περιφέρειας και Δ/νσεων Εκπαίδευσης
– ταχυδρομικές αποστολές του περιοδικού της Ένωσης και ενημέρωση μελών